Батьківські збори «Стежинка до
батьківської мудрості»
Вправа «Прищіпки»
Мета: побачити з яким настроєм батьки прийшли на збори.
Вправа «Клубочок»
Мета: провести знайомство учасників групи. Створити умови для ефективної
роботи.
У мене в руках клубочок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в’язати
візерунок нашої групи. Учасник в чиїх руках знаходиться клубок, називає своє
ім’я і рису, яку найбільше цінує в людях. Потім обмотати нитку навколо свого
пальця і покотити клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу. Клубок має
побувати у кожного. І ще: уважно слухайте один одного, хто говорить, це нам
наприкінці знадобиться.
Потім змотуємо клубок назад. Робити це будемо так: той, хто знімає нитку з
пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник.
Правила
роботи в групі
Мета: акцентування уваги учасників на дотриманні
правил роботи у групі та регламентації роботи. Час – 5 хвилин Хід виконання –
Щоб наша зустріч була
продуктивною, треба дотримуватися певних правил. Я зачитаю їх, а ви оберете ті,
що підходять нам для ефективної взаємодії:
· Говорити довго
і не за темою
· Говорити чітко
і конкретно
· Перебивати одне
одного
· Правило
«піднятої руки»
· Бути пасивним і
похмурим
· Бути активним,
брати участь у всіх видах діяльності
· Правило гарного
настрою
Отже, правила ми
з’ясували.
Тема наших сьогоднішніх батьківських зборів
«Стежинка до батьківської мудрості»
Вправа
«Очікування»
Ви почули тему, а зараз напишіть на яблучках, що ви
очікуєте від сьогоднішньої зустрічі.
Вступне слово вчителя.
Взявши чотири роки тому першокласників, я знала, що мені треба навчити їх
гарно читати, грамотно писати, швидко рахувати, самостійно мислити, логічно
міркувати. І поступово кожна дитина оволодіває цими знаннями і навичками. Але
поряд із навчальною метою невідривно іде виховна. Як виростити, виховати з
маленького чоловічка справжню Людину?Скільки треба докласти зусиль, любові,
досвіду, щоб досягти цієї мети?
Сам по собі росте тільки
бур’ян. А дитину треба всьому навчати, до всього привчати, дати про все на
світі правильні поняття.
Дуже важливо з перших років виховувати в дітях колективізм, вимогливість до
себе та інших, чесність, правдивість, доброту, співчуття, піклування. Бо саме в
молодшому шкільному віці відбувається інтенсивне накопичення досвіду моральної
поведінки, створюються сприятливі умови для розвитку провідних рис особистості,
для становлення моральної свідомості учнів.
Скільки б у школі ми не вчили, скільки б не говорили
про співчуття, доброту, любов, якщо цього не має у сім’ї, дитина цього не
навчиться. Сім’я – це той осередок, де діти одержують все: здоров’я, мораль,
віру, вдачу, звички і характер. Школа може допомогти батькам при вирішенні
багатьох питань виховання, але вона ніколи не може конкурувати з родиною.
Справедливо замітив народ «Яке дерево, такі його й квіти, які батьки, такі і
діти». Вчинки батьків – це безумовний приклад для наслідування.
Виховання – це найстаріша із людських справ, через те воно здається
нескладною роботою: усі справлялися і ми справимося. А насправді таке
твердження оманливе і навіть підступне. Ще в стародавні часи його вважали
найважчим із занять, мистецтвом із мистецтв.
Моделі
стосунків із дітьми
Діагностика на виявлення стосунків батьків із
дитиною, тобто на психологічну сумісність батьків і дитини
Із наведених моделей необхідно обрати ту, яка відповідає реальним стосункам із
дитиною (вчитель роздає моделі)
Моделі стосунків із дітьми:
1. Ви з дитиною не залежні один від одного і не близькі. Це непокоїть, варто
замислитися над пошуками шляхів зближення.
2. Ви не залежні, не дуже близькі, але контактуєте, маєте щось спільне. Це вже
краще.
3. Разом ви як особистості дуже близькі, але й не залежні.
4. Ви ближчі, ніж у моделі 3. Це гарні стосунки.
5. Ви близькі, як одне ціле «ми». Це дуже гарні стосунки.
6. Одна особистість повністю поглинута іншою особистістю. Для виявлення свого
«Я» дитині не залишається місця. Це ситуація тиску.
Оскільки виховання бере початок із давнини, то мабуть, саме зараз варто
згадати про своє дитинство.
Вправа називається «Спогади з дитинства»
- Пригадайте, які способи
покарання використовували ваші батьки?
- Пригадайте свої почуття
при цьому?
- Дайте оцінку його
ефективності.
- Розкажіть один з моментів
виховання, який найбільше запам’ятався вам.
Справедливо замітив Я. Корчак (1878-1942), який сказав: «Дитина – як весна.
То сонце визирне – тоді ясно, дуже весело і гарно. То раптом гроза – спалахне
блискавка і вдарить грім. А дорослі ніби завжди в тумані. Тоскний туман їх
оточує. Ні великих радощів, ні великого смутку. Все якось сіро і серйозно».
Пам’ятайте, що дитина –
це дзеркало своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях
відбивається духовне багатство мами й тата. Робіть усе, щоб дитинство й
майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любіть своїх дітей не за те, що вони
гарні, розумні, здібні, а просто так, просто за те, що вони у вас є.
Історія
для натхнення.
Мета – активізація процесу самопізнання та
самоактуалізації учасників. Час – 5 хвилин.
Батько повернувся додому з роботи.
- Тату, таточку, нарешті ти прийшов, - кинувся
йому на шию син. Але батько був настільки втомлений, що в нього не було сил
обійняти свою дитину.
- Тату, подивися на вулиці вже так пізно і
темно. Я так тебе чекав! Я хотів запитати у тебе . . .
- Питай . . . - сказав
байдуже батько.
- Я хотів запитати, скільки ти заробляєш за
одну годину на своїй роботі?
- Син, та ти егоїст! Як
можна задавати такі питання? Це моя особиста справа.
- Тато, я ж не спав, я ж чекав тебе, щоб
задати тобі це запитання. Скільки ти заробляєш в годину?
- 50 . . . - відповів тато.
- А тепер марш в ліжко!
Син подивився на нього великими блакитними очима і попросив:
- Тато, позич мені, будь ласка, 30. Я тебе
дуже прошу.
Це роздратувало батька,
і він накричав на сина. Через деякий час батько подумав: «Син вперше просить у мене гроші . . .
Може йому дійсно щось потрібно» . Тоді він прийшов у дитячу і запитав:
- Сину, ти не спиш ще?
- Ні, тато, ще не сплю. Батько присів біля
сина на ліжку:
- Вибач мене, я тут
подумав, може тобі дійсно щось потрібно . . . Ось тримай, тут рівно 30.
- Таточку! Спасибі, тату! Хлопчик узяв ці гроші і підняв подушку, де вже
лежало кілька зім'ятих купюр. Потім він взяв усі гроші, полічив і подивився на
батька. Батько,
побачивши, що в сина є гроші, розлютився:
- У тебе ж вже є гроші,
а ти просиш у мене ще . . .
- Тато - перебив його
син.
- Я просив у тебе гроші, тому, що у мене не
вистачало. А тепер тут рівно 50! Можна я куплю в тебе годину твого часу.
Прийди, будь ласка, завтра раніше на годину і повечеряй з нами.
- Як
видумаєте скільки часу в день отримує дитина для спілкування?
А зараз я хочу прокоментувати середньостатистичні
дані: дитина одержує в день тільки 12,5 хвилин на спілкування з
батьками. З цього часу 8,5 хвилини батьки відводять на різного роду
наставляння, зауваження і суперечки зі своїми дітьми. На дружнє спілкування
залишається всього лише 4 хвилини. Є над чим
задуматися! Негативних зауважень вдень дитина одержує 468, і
всього лише 32 позитивних.
- Які? Це вимоги, які потрібно виконати практично негайно. Вставай.
Одягнися. Зачешися. Поснідай. Помий руки. Вимкни телевізор. Прибери в кімнаті.
Сідай робити уроки…
- Уявіть, якби ваш начальник на роботі звертався подібним чином?
(Нову роботу ви б почали шукати, швидше за все, в той же день).
Наші діти не можуть зайнятися пошуком нової
родини. Вони стають впертими, починають вередувати, тинятися без діла і забувати
про свої домашні обов’язки.
А ще наші діти завжди чекають на
похвалу, але і похвала має бути якісною.
Такі оціночні слова, як хороший, гарний, фантастичний
не зовсім підходять для якісної похвали. Якщо дитину так хвалять, у неї
може виникнути відчуття типу «якщо я не зроблю щось добре,
то мене засудять».
Тому хвалити треба правильно.
Якісна
похвала складається з таких частин;
1. Опишіть, що ви бачите. «Я бачу чисту підлогу, рівно
застелене ліжко і книги, акуратно виставлені в ряд на поличці»
2. Опишіть, що ви відчуваєте. «Так приємно заходити до
цієї кімнати!»
3. Узагальніть все яким-небудь словом: «Ти склав свої олівці,
крейду і ручки і розклав їх в різні коробки. Ось що я називаю організацією!».
Суть в тому, щоб знайти таке слово, яке «продемонструє» вашій дитині щось таке,
чого вона не знала про себе раніше. Таким чином з наших описів діти дізнаються
про свої сильні сторони
.
Ситуація 1. Ваша
маленька дитина щойно перший раз самостійно одягнулась. Вона стоїть перед
вами, сподіваючись, що ви помітите.
Звичайна похвала:
Похвала, яка описує, що ви бачите і відчуваєте:
Ситуація 2. Вас
запросили на шкільний спектакль, в якому грає ваша дитина. Він або вона грає
роль короля, королеви або відьми (виберіть самі). Після вистави ваша дитина
підбігає до вас і запитує: «Ну, як я зіграв?»
Звичайна похвала:
Похвала, яка описує, що ви бачите і відчуваєте:
Ситуація 3. Ви
помітили, що ваша дитина поступово стала краще вчитися. На листочках із твором
стала робити поля. Вона використовує складні обороти, словникові слова. Минулу
доповідь підготувала навіть на день раніше, ніж потрібно.
Звичайна похвала:
Похвала, яка описує, що ви бачите і відчуваєте:
Ситуація 4. Ви
захворіли і кілька днів лежите в ліжку. Ваша донька намалювала вам листівку з
побажанням якнайшвидшого одужання, прикрасивши її кульками. Вона простягає її
вам і чекає вашої реакції.
Звичайна похвала:
Похвала, яка описує, що ви бачите і відчуваєте:
В народі кажуть, що найбільше щастя – це щастя від дітей.
До цього варто прислухатися, адже народ наш дуже мудрий: він протягом
віків перевіряв правильність методів народної педагогіки і відобразив це в
усній народній творчості – у прислів’ях та приказках, у казках та легендах. Я
говорю першу частину, а ви доповнюєте.
* Малі діти – малий клопіт, великі діти – великий клопіт.
* Малі діти не дають спати, а великі – жити.
* Мати однією рукою б’є, а другою гладить.
* У дитини заболить пальчик, а у матері – серце.
* Як квочка з курчатами, так і жінка з дитятами.
* Не навчив батько, не навчить і дядько.
* Від малих дітей болить голова, а від великих - серце.
В мудрих
батьків виховання для дитини, а не дитина для виховання.
ЦІКАВА ВПРАВА “НЕДИТЯЧІ ЗАБОРОНИ”
Вибирається один учасник і сідає на стілець в центрі кола. Всі інші
учасники по одному підходять до нього і говорять, що вони йому забороняють
робити, – те, що учасники найчастіше говорять своїй дитині. При цьому стрічкою
зав’язують ту частину тіла, якої стосується заборона. Наприклад: «Не кричи!» –
зав’язується рот, «Не бігай» – зав’язуються ноги і т.д.
Після того як висловляться всі учасники, тому, котрий сидить, пропонується
встати. Так як він не зможе встати, то його потрібно розв’язати. Для цього
кожен учасник підходить до стрічки, яку зав’язав, і знімає заборону і при цьому
говорить, що робити можна. Таким чином, суть заборони залишається. Наприклад:
«Не кричи – говори спокійно».
Рефлексія
Рефлексія
учасника, який грав роль дитини:
– Що ви відчували, коли «батьки» сковували, обмежували вашу свободу?
– Обмеження руху якої частини тіла ви відчули найбільш гостро?
– Які почуття були у вас, коли вам запропонували встати?
– Що ви відчуваєте зараз?
Рефлексія
учасників, які грали роль дорослого:
– Що ви відчували, коли бачили знерухомлену дитину?
– Що вам хотілося зробити?
– Чи легко знайти слова, що дозволяють переформулювати заборону?
– Що ви відчуваєте зараз?
Вправа « Повітряна кулька»
Пропоную вам провести дослід із
повітряною кулькою. Уявіть собі, що кулька – це ваше тіло, а повітря всередині
неї – це ваш гнів. Надуємо кульку й відпустимо її. Прослідкуйте, що з нею
відбувається. Вона летить з одного боку в інший, вона абсолютно не керована.
Так буває і з людиною, коли вона сердиться. Вона не контролює себе, а тому може
образити кого-небудь або навіть ударити. А тепер надуймо кульку і спробуймо
випустити з неї повітря маленькими порціями.
Обговорення
-Що відбувається з нею? ( Вона потихеньку здувається)
- А що відбувається з повітрям усередині неї? ( Повітря поволі виходить)
Кулькою можна керувати й поволі випускати з неї повітря. Важливо навчитися
потроху випускати свій гнів, свою злість назовні, не кривдячи тих, хто перебуває поряд.
Як можна контролювати свій гнів?
( Заспокоїтись, зробити паузу,
розслабитись)
Ми знаємо, що при спілкуванні з іншими людьми необхідно керуватися такими
правилом: «Стався до іншого так, як ти
хотів би, щоб ставилися до тебе.». Ми живемо в одному колективі. Ми повинні з
розумінням ставитись одне до одного, поважати одне одного, підтримувати,
допомагати одне одному.
Вправа «Куля мрій»
Ми всі любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми
хочемо, щоб наші мрії здійснювалися (тренер розкидає різнокольорові кульки). Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або
напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами. Давайте об’єднаємо всі
кульки мрій в один великий оберемок, нехай всі бажання здійсняться. Дякую всім
за участь.
Вправа
«Аплодисменти»
Мета – зняття емоційної
втоми, поліпшення настрою.
Ми з вами добре
попрацювали. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на
іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно – преміцно
поєднати в аплодисменти.
Календарні плани 3 клас
Образотворче мистецтво
№
п/п
|
Тема
уроку
|
Дата
|
Примітка
|
У
майстернях графіка та живописця
|
|||
1
|
“В
гостях у художників”. Екскурсія або
відео мандрівка до майстерні художника-графіка. Матеріали, інструменти та
обладнання. «Королівство Графіки» ,“Витівки принцеси Лінії”
|
||
2
|
Вибір
засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні
зображуваних об’єктів та предметів. “Які бувають дерева?” (радісне, сумне,
сердите, хворе, старе і т.п.)
|
||
3
|
Елементарне
поняття про динамічну композицію. Передавання руху в природі графічними
засобами. Значення кольору у графічних творах. “Вітер з гаєм розмовляє”,
“Розбурхане море”.
|
||
4
|
Мандрівка до майстерні художника-живописця.
Матеріали,
інструменти та обладнання.
Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори,
кольоровий спектр). “Дарунки осені”,
|
||
5
|
Поглиблення
знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти.
“Серед поля мак розцвів”
|
||
6
|
Споріднені кольори, гармонія споріднених
кольорів. Кольорові
відтінки. “Осінь золотиста барвами горить”,“Птахи відлітають”
|
||
7
|
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні
прийоми роботи гуашевими фарбами. “Дзвінкоголосий півник”
|
||
8
|
Технічні
прийоми роботи акварельними фарбами.
Акварель по-мокрому. Виконання швидких колірних замальовок
асоціативного характеру “Дощовий день”,
|
||
У
майстернях скульптора, архітектора і
народних майстрів
|
|||
9
|
Мандрівка до майстерні
художника-скульптора. Матеріали, інструменти та обладнання.
Передача основної
форми будови тварин у простих позах.
“Динозаври”,
“Африканські звірі”,
|
||
10
|
Виражальні можливості
об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні.
“Запишався наш павич”
|
||
11
|
Робоче місце
архітектора. Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора.
“Палац Снігової королеви”, “Смарагдове місто”
|
||
12
|
Порівняння форм,
розмірів, пропорцій споруд. Створення
різних за формою та характером будівель. “Гарна хатка”
|
||
13
|
Робоче місце народних
майстрів. Матеріали,
інструменти та обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва.
“Куманець”
|
||
14
|
Гончарство в
Україні
Основні види
гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. “Найкращий
виріб гончара” (глечик, декоративна тарілка)
|
||
15
|
Гончарство в
Україні
Основні види гончарного посуду, різноманітність
форм. Узгодженість декору з формою. “Найкращий виріб гончара” (глечик,
декоративна тарілка)
|
||
В
гостях у художників: пейзажиста, анімаліста,
портретиста,
майстра натюрморту
|
|||
16
|
Ознайомлення з основними жанрами образотворчого
мистецтва (на пропедевтичному рівні); “Зимова казка”, “Яким буває море?”,
|
||
17
|
Пейзаж. Відтворення плановості розміщення об’єктів
у просторі шляхом загороджування. “Подорож у гори”,
|
||
18
|
Передавання глибини простору за допомогою кольору
при створенні уявного краєвиду. “Загадкова країна”
|
||
19
|
Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток
навичок малювання тварин (звірів,
птахів, комах), знання їх елементарної будови. “Світ комах”, “Снігурі”,
|
||
20
|
Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі (на початковому
рівні). “Вірні друзі людини”,“Портрет казкового персонажу”
|
||
21
|
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва.
“Моя мама (бабуся, тато, брат тощо)”
|
||
22
|
Актуалізація знань про
елементарну будову фігури людини. Зображення
людини у русі. “Танцівниця”, “Cпортсмен”
|
||
23
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва.
Особливості виділення головного в композиції. “Натюрморт за уявою”, “Вербові
котики”
|
||
24
|
Натюрморт з натури. Композиція з неживих предметів
(квіти у вазі, овочі, фрукти, шкільне приладдя тощо). “Квітуча гілочка у
вазі”
|
||
Улюблені
сюжети в мистецтві. Художник і театр
|
|||
25
|
Побутові теми
у творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції.
“Веселе свято”, “Спортивні ігри”,
|
||
26
|
Зображення
тварин та людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної
характеристики казкового персонажа. Ілюстрації до казок (“Кіт у чоботях”,
“Дюймовочка”, “Івасик-Телесик” тощо)
|
||
27
|
Зображення
тварин та людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної
характеристики казкового персонажа. Ілюстрації до казок (“Кіт у чоботях”,
“Дюймовочка”, “Івасик-Телесик” тощо),
|
||
28
|
Знайомство з
художниками театру, з елементами
сценографії (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. “Чудесний хор”,
“Образ дитячого театру”,
|
||
29
|
Значення
форми, кольору, декору у створенні виразних театральних масок. “Театральна
маска”,
|
||
30
|
Роль костюма в
розкритті образу театрального героя. Узгодження форми (деталей одягу) з
декором. “Костюм театрального героя”, “Костюм до образу Квітки”,
|
||
31
|
Різновиди
ляльок в театрі та мультиплікації. Конструювання лялькового персонажу.
“Персонаж лялькового театру”, “Пальцева голівка”,
|
||
32
|
Використання
простої шрифтової композиції під час створення ескізу театральної афіші.
“Афіша до дитячої вистави”
|
||
33
|
Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору у
тематичній композиції. “На арені цирку (клоуни, жонглери, дресирувальники,
фокусники, акробати)”
|
Я у світі
№
п/п
|
Тема
уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Здоров'я людини
|
|||
1
|
Показники
здоров'я і розвитку дитини. Практична
робота. Вимірювання пульсу
|
||
2
|
Чинники, що впливають на здоров’я.
|
||
3
|
Здоровий спосіб життя.
Корисні звички.
Практична
робота.
Складання правил здорового
способу життя.
|
||
Фізична складова здоров'я
|
|||
4
|
Природні ритми і здоров’я.
|
||
5
|
Працездатність людини. Практична робота. Вправи для підвищення працездатності.
|
||
6
|
Освітлення на робочому місці, його значення для зору
і формування постави.
|
||
7
|
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.
|
||
8
|
Корисні і
шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Практична робота. Моделювання поведінки під час
епідемії грипу.
|
||
9
|
Профілактика інфекцій, що передаються контактним і
повітряно-крапельним шляхом.
|
||
10
|
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і
взуттям.
|
||
11
|
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я.
|
||
12
|
Вибір
продуктів харчування. Практична
робота.
Визначення терміну придатності та умов зберігання
харчових продуктів за їх маркуванням.
|
||
13
|
Харчові отруєння. Перша
допомога при харчових отруєннях.
|
||
Соціальна складова здоров'я
|
|||
14
|
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини
|
||
15
|
Взаємодія з іншими людьми.
Дружний клас. Практична робота.
Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії:
української народної казки: «Ріпка» і байки Л. Глібова: «Лебідь, Щука і Рак».
|
||
16
|
Що таке толерантність.
Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям.
Практична робота. Як зробити приємність іншому. Створення
подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям.
|
||
17
|
Ефективне спілкування. Уміння
слухати. Практична робота. Моделювання ситуацій попередження
конфліктів з однолітками та мирного розв’язання конфліктів, які виникли.
|
||
18
|
Запобігання конфліктам і
розв’язання їх.
Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу.
|
||
19
|
Вплив комп’ютерних ігор на
психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності.
|
||
20
|
Безпека вдома. Правила
користування джерелами водопостачання.
|
||
21
|
Пожежна безпека. Правила
користування обігрівальними приладами. Практична робота.
Ознайомлення із застережними
знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина».
|
||
22
|
Правила користування газовою
плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична
робота.
Ситуаційна гра: «Як діяти при
витоку газу». Рольова гра: «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104».
|
||
23
|
Дорожня безпека. Перехід
дороги в умовах обмеженої оглядовості. Поведінка біля залізничної колії.
|
||
24
|
Безпека у населеному пункті.
Правила поведінки дітей надворі.
Практична робота. Моделювання ситуацій дорожнього руху (з
дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43).
|
||
25
|
Безпека велосипедиста.
|
||
26
|
Оздоровче значення відпочинку
на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
|
||
27
|
Поведінка дитини в автономній
ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу).
|
||
Психічна
і духовна складові здоров'я
|
|||
28
|
Розвиток пам’яті та уваги.
Практична робота. Вправи для тренування зорової та слухової
пам’яті і концентрації уваги.
|
||
29
|
Характер і здоров’я. Самооцінка характеру.
Практична робота. Визначення рис власного характеру.
|
||
30
|
Доброзичливість і здоров’я
людини.
|
||
31
|
Профілактика емоційного
перенапруження. Способи самозаспокоєння. Практична робота. Створення
колажу: «Що приносить мені радість»
|
||
32
|
Творчі здібності дитини.
Розвиток уяви.
|
||
33
|
Практична робота
Виконання
проекту: «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо). Підсумковий урок за рік.
|
Основи здоров'я
№
п/п
|
Тема
уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Здоров'я людини
|
|||
1
|
Показники
здоров'я і розвитку дитини. Практична
робота. Вимірювання пульсу
|
||
2
|
Чинники, що впливають на здоров’я.
|
||
3
|
Здоровий спосіб життя.
Корисні звички.
Практична
робота.
Складання правил здорового
способу життя.
|
||
Фізична складова здоров'я
|
|||
4
|
Природні ритми і здоров’я.
|
||
5
|
Працездатність людини. Практична робота. Вправи для підвищення працездатності.
|
||
6
|
Освітлення на робочому місці, його значення для зору
і формування постави.
|
||
7
|
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.
|
||
8
|
Корисні і
шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Практична робота. Моделювання поведінки під час
епідемії грипу.
|
||
9
|
Профілактика інфекцій, що передаються контактним і
повітряно-крапельним шляхом.
|
||
10
|
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і
взуттям.
|
||
11
|
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я.
|
||
12
|
Вибір
продуктів харчування. Практична
робота.
Визначення терміну придатності та умов зберігання
харчових продуктів за їх маркуванням.
|
||
13
|
Харчові отруєння. Перша
допомога при харчових отруєннях.
|
||
Соціальна складова здоров'я
|
|||
14
|
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини
|
||
15
|
Взаємодія з іншими людьми.
Дружний клас. Практична робота.
Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії:
української народної казки: «Ріпка» і байки Л. Глібова: «Лебідь, Щука і Рак».
|
||
16
|
Що таке толерантність.
Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям.
Практична робота. Як зробити приємність іншому. Створення
подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям.
|
||
17
|
Ефективне спілкування. Уміння
слухати. Практична робота. Моделювання ситуацій попередження
конфліктів з однолітками та мирного розв’язання конфліктів, які виникли.
|
||
18
|
Запобігання конфліктам і
розв’язання їх.
Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу.
|
||
19
|
Вплив комп’ютерних ігор на
психічне і фізичне здоров’я дітей. Профілактика комп’ютерної залежності.
|
||
20
|
Безпека вдома. Правила
користування джерелами водопостачання.
|
||
21
|
Пожежна безпека. Правила
користування обігрівальними приладами. Практична робота.
Ознайомлення із застережними
знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина».
|
||
22
|
Правила користування газовою
плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична
робота.
Ситуаційна гра: «Як діяти при
витоку газу». Рольова гра: «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104».
|
||
23
|
Дорожня безпека. Перехід
дороги в умовах обмеженої оглядовості. Поведінка біля залізничної колії.
|
||
24
|
Безпека у населеному пункті.
Правила поведінки дітей надворі.
Практична робота. Моделювання ситуацій дорожнього руху (з
дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43).
|
||
25
|
Безпека велосипедиста.
|
||
26
|
Оздоровче значення відпочинку
на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
|
||
27
|
Поведінка дитини в автономній
ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу).
|
||
Психічна
і духовна складові здоров'я
|
|||
28
|
Розвиток пам’яті та уваги.
Практична робота. Вправи для тренування зорової та слухової
пам’яті і концентрації уваги.
|
||
29
|
Характер і здоров’я. Самооцінка характеру.
Практична робота. Визначення рис власного характеру.
|
||
30
|
Доброзичливість і здоров’я
людини.
|
||
31
|
Профілактика емоційного
перенапруження. Способи самозаспокоєння. Практична робота. Створення
колажу: «Що приносить мені радість»
|
||
32
|
Творчі здібності дитини.
Розвиток уяви.
|
||
33
|
Практична робота
Виконання
проекту: «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо). Підсумковий урок за рік.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар